Ett enkelt och effektivt sätt att registrera produkter på lagerplatser.
För att kunna hantera flera användare används ett inloggningsformulär där registrerade webbanvändare finns i användarregistret. (Huvudmeny - Administration - Säkerhet - Användare)
Användare som ska kunna logga in måste ha lösenord angivet.
I listrutan väljs den modul/applikation som man ska logga in på. Användarnamn och lösen anges och klickar på logga in eller trycker enter.
Här görs de inställningar som ska gälla för denna lagerplatsregistrering
Används för att logga ut
Används för att byta applikation utan
att logga ut (och logga in igen). Denna ikon visas bara om flera PV Mobile-moduler
är installerade.
Välj aktuellt lager för vilket lagerplatser ska registreras. Samtliga lagerlistas i listboxen.
Ange vilken lagerplats som ska uppdateras. Det finns ett val "Första lediga", väljer man det läggs lagerplats in på första lediga plats i turordningen huvud-, alternativ- och reservlagerplats. Om samtliga platser är upptagna får man en varning om detta.
Ange hur systemet ska behandla en produkt som saknas på angivet lager; ingen uppläggning, automatisk uppläggning eller uppläggning med fråga.
Om rutan markeras läggs registrerade/skannade produkter
till egna produkturvalet. Där kan man sedan arbeta vidare med produkterna,
t ex skriva ut etiketter eller listor.
Här anges namn/benämning för den lagerplats som produkterna ska registreras på.
När inställningarna är klara - klicka på OK
Överst i dialogen visas de inställningar som gjordes i föregående dialog.
Här registreras produktnummer manuellt eller med hjälp av scanner.
Backa till föregående dialog
När man tryckt enter eller klickat på OK visas produktens benämning samt ev värden före och värden efter lagerplatsregistreringen.
Resultat i produktregistret